مطالب مرتبط




تقریبا می توانیم بگوییم در تمامی مقالات قبلی به اهمیت شناسایی نیاز و خواسته مشتریان برای شما توضیح داده ایم. نیاز ها و خواسته های مشتریان و همچنین نوع بر طرف کردن این نیاز ها امروزه نسبت به ایام قدیم تغییرات بسیاری داشته است و صاحبان کسب و کار نیز باید خود را به روز نگه داشته و این نیاز ها را به روش های نوین و جدید شناسایی و برطرف کنند. در ادامه می خواهیم به شما دو اصل را در ارتباط با تمرکز و شناسایی نیاز های مشتریان توضیح دهیم که می تواند برای شما مفید باشد.
برای این که بتوانید این اصل را رعایت کنید چهار مرحله و روش کلیدی وجود دارد که به شما خواهیم گفت. اول، شما باید فرآیند های تهیه کردن محصولات جدید و خدمات خود را با توجه به نیاز های مشتریان خود تعیین کنید. در واقع این اصل این را بیان می کند که شما باید کمی به عقب برگشته و محصولات و خدمات خود و همچنین اهداف کسب و کارتان را با توجه به نیاز های شناسایی شده ی مشتریانتان دوباره تنظیم نمایید. دوم، شما باید چرخه نیاز ها و خدمات ارائه شده به مشتریانتان را بررسی کنید و با توجه به آن ها محصولات و خدمات جدیدی را برای آنان ارائه کنید. سوم، مهم است که خود را به نیاز های مشتریانتان برسانید. یعنی نیاز های مشتریان را شناسایی کرده و با ارتقای کیفیت خدمات خود، خود را به سطح توقعات آن ها برسانید. برای انجام این کار نیاز است تا از کارکنان مناسب و آموزش دیده استفاده کنید و همچنین کیفیت کالای ارائه شده ی خودتان را بهبود بخشید. چهارم، سعی کنید تمرکز اصلی خود را بر روی پیاده کردن استراتژی های جدید خود قرار دهید. شما باید سعی کنید با پیاده سازی راه و روش های جدید و مناسب، هرم تولید و عرضه خدمات خود را هرچه بیشتر بهینه و به هم متصل کنید.
همان طور که گفتیم، امروزه روش های شناسایی نیاز مشتریان نسبت به گذشته تغییرات زیادی به خود دیده است و اهمیت شناسایی نیاز مشتریان تبدیل به یک نیاز مهم در کسب و کارهای امروزی شده است. با توجه به این توضیحات نیاز است تا تمامی صاحبان کسب و کار سرمایه گذاری کافی و مستمری را برای شناسایی نیاز کاربرانشان مصرف کنند. شما برای این که بتوانید کیفیت کار ها و خدمات خود را ارتقا دهید باید رفتار ها و نیاز های مشتریان خود را به خوبی درک کنید. فراموش نکنید که این کار می تواند رضایت مشتریان و در پی آن فروش بیشتر را برای شما به همراه داشته باشد. برای انجام این کار می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید: بر روی جامعه ی هدف خود تخقیقات کافی و جامعی را انجام دهید. شخصیت و علایق مشتریان خود را شناسایی کنید. برای مشتریان خود در بخش انتخاب مخصول الگوی رفتاری مناسب را پیدا کنید. روند نگرش و تغییرات مشتریان خود از گذشته تا به امروز را بررسی کنید.
در این مقاله به شما درباره ی اهمیت شناسایی نیاز مشتریان توضیحاتی دادیم. باید بدانید که شناسایی این موارد می تواند فروش شما را چندین برابر کند. در این میان استفاده از نرم افزار های CRM می تواند به شما در دسته بندی مشتریان خود و شناسایی نیاز های آتی آنان کمک کند. اگر به دنبال یک نرم افزار سی آر ام با پشتیبانی بسیار خوب هستید می توانید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری «دستیار کسب و کار یارا» استفاده کنید. این نرم افزار توسط تیم برنامه نویسی پرین پرواز تهیه و تولید شده است و به شما تجربه خوبی را در استفاده از یک نرم افزار CRM ارائه می دهد.
و در صورتی که قصد دارید نرم افزارهای CRM و یا ERP متناسب با نیاز شما نوشته شود ، می توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید